Od 1 stycznia 2025 roku część przedsiębiorców oraz przedstawiciele wybranych zawodów zaufania publicznego będą musieli korzystać z e-Doręczeń. Nowy system obejmie także większość instytucji publicznych, które od tego momentu będą zobowiązane do prowadzenia korespondencji w formie elektronicznej.
To cyfrowa alternatywa dla tradycyjnych listów poleconych. Korzystając z e-Doręczeń, przedsiębiorcy i instytucje mogą wymieniać się oficjalną korespondencją urzędową w sposób bezpieczny i zgodny z prawem, z zachowaniem potwierdzenia odbioru. System ma docelowo zastąpić zarówno papierowe listy, jak i komunikację poprzez ePUAP.
Adres e-Doręczeń stanowi oficjalny adres do kontaktu z urzędami. Po jego utworzeniu i dodaniu do Bazy Adresów Elektronicznych (BAE), wszystkie instytucje publiczne korzystające z e-Doręczeń będą przekazywać dokumenty wyłącznie drogą elektroniczną.
Obowiązek wdrożenia systemu e-Doręczeń dotyczy:
Przedsiębiorców wpisanych do CEIDG i KRS
Fundacji, stowarzyszeń oraz innych podmiotów niepublicznych zarejestrowanych w KRS
Przedstawicieli zawodów zaufania publicznego, takich jak:
Adwokaci
Radcowie prawni
Doradcy podatkowi i restrukturyzacyjni
Notariusze
Rzecznicy patentowi
Od 2025 roku e-Doręczenia staną się również standardem dla urzędów centralnych, jednostek samorządu terytorialnego oraz instytucji takich jak ZUS i KRUS.
Docelowo, do października 2029 roku, obowiązek korzystania z tego systemu obejmie wszystkie podmioty publiczne, sądy, komorników oraz prokuraturę.
Założenie adresu e-Doręczeń można przeprowadzić:
Poprzez Biznes.gov.pl, korzystając z e-usługi
Składając wniosek o wpis do CEIDG lub KRS (dla nowych firm)
Zmieniając wpis w rejestrze, jeśli działalność jest już zarejestrowana
Adres e-Doręczeń pozostaje stały, nawet w przypadku zmiany siedziby firmy. Podmioty korzystające z publicznego dostawcy e-Doręczeń (obecnie Poczty Polskiej S.A.) otrzymają dostęp do darmowej skrzynki w Koncie Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl.
Termin na wdrożenie e-Doręczeń, zależy od daty rejestracji firmy w CEIDG albo w KRS:
firmy, które rejestrują działalność w CEIDG albo w KRS od 1 stycznia 2025 roku, zakładają skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji
firmy, które zarejestrowały działalność w CEIDG przed 1 stycznia 2025 roku, muszą mieć adres do e- Doręczeń od 1 października 2026 roku
firmy, które zarejestrowały działalność w KRS przed 1 stycznia 2025 roku, muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 kwietnia 2025 roku.
Uwaga! Przedstawiciele zawodów zaufania publicznego, mają obowiązek posługiwania się e-Doręczeniami od 1 stycznia 2025 roku.
Utworzenie adresu i skrzynki do e-Doręczeń może potrwać kilka dni.
System e-Doręczeń gwarantuje:
Magne Superat to biuro rachunkowe nastawione na zapewnienie optymalnej korzyści podatkowej dla swoich klientów. Naszą cechą wyróżniającą się spośród innych biur jest jasne i klarowne przedstawianie propozycji prowadzenia biznesu dla osób nie mających doświadczenia ani wiedzy w księgowości. Szczególna dbałość o finanse klientów rozpoczynających, jak i prowadzących od wielu lat działalność gospodarczą. Wszystkie niejasności z naszymi klientami są uzgadniane i tłumaczone prostym językiem tak, aby klient był świadomy zagrożeń i korzyści dotyczących prowadzenia swojej działalności gospodarczej.
Reasumując, z przyjemnością poprowadzimy za Państwa księgowość, kadry i inne czynności związane z szeroko rozumianymi usługami finansowymi.
Pomagamy naszym Klientom podejmować trafne decyzje finansowe kształtujące przyszłość ich firm.
Napisz do nas
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00-16:00
Sob - Nd: zamknięte
Copyright © Magne Superat wszystkie prawa zastrzeżone - Projekt i wykonanie: Bartosz Adamczyk